hundlyssnaren

En blogg med tips om hur du förbättrar din kommunikation med hunden och blir en bättre flockledare. Även träningstips och hälsotips för din hund.

Nyheter från Trolls Matte

Publicerad 2015-01-27 23:46:58 i Allmänt,

I går fick jag glädjande nyheter i form av två mail från Trolls Matte Helena:
 
 
 
"Hej Camilla. Det går mycket bättre inne nu.  Jag har inte tränat trappan ännu. Bara lite. Igår tränade vi kryp. Men han har lite svårt för det . Jag skickar en bild till dig.  Tusen tack Camilla för att du hjälper mig. Du är fantastisk. Kram"
 
"Åh så roligt att läsa det du skrev om troll. Jättebra. Det går bra med honom. Han är lugn och kommer inte fram till mig när jag sitter i soffan så mycket som tidigare. Jag har även haft mamma här och en kompis till Heykel som jag tränar på. Troll fick gå ut i köket 3 till 4 gånger bara.  Han lär sig fort. Jag är så glad nu när jag vet hur jag ska göra.  Kram"
 
Den glädje man möter hos hundägare som äntligen, ofta efter många års kämpande, fått hjälp med sin hund är fantastiskt rörande.
 
Man kan tro att en hundpsykolog jobbar med hundar, men det är faktiskt mer människorna man jobbar med. Man blir riktigt duktig på att bemöta olika typer av människor och i bland får man agera relationspsykolog när åsikterna om hundägandet går i sär i familjen :)
 
Hunden är verkligen människans bästa vän <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är utbildad Dog Listener av Jan Fennell i England och hjälper människor och deras hundar till en mer harmonisk tillvaro. Kolla gärna in min hemsida: www.hundlyssnaren.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela