hundlyssnaren

En blogg med tips om hur du förbättrar din kommunikation med hunden och blir en bättre flockledare. Även träningstips och hälsotips för din hund.

Lär hunden tricks!

Publicerad 2015-03-06 20:16:17 i Allmänt,

Det mesta som är fysiskt möjligt för en hund att utföra går också att lära den. Allt som krävs är lite påhittighet, massor av tålamod och en mängd åtråvärda belöningar!
 
När en hund väl kan sitt trick så kräver det inte alls samma tankeverksamhet som själva inlärningen så därför vill man som hundägare gärna ha nya tips på trick som och ser dessa som små guldkorn :) Och hundar älskar att få jobba och lära sig nya saker! Viktigt att aldrig visa otålighet, irritation eller tillrättavisa hunden då den gör fel. Låt den upprepa många gånger innan du ökar svårighetsgraden och beröm frikostigt då den gör rätt! Även hundar blir stolta och glada när de lärt sig något nytt och får mycket beröm!
 
Jag har ett väldig enkelt trick att dela med mig av som passar även dem som inte är så vana att träna hund eller hundar som inte är så vana vid träning, det funkar perfekt inomhus och kan utföras även av sittande ägare och konvalescens hundar :)
 
 
Lycka till! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Jag är utbildad Dog Listener av Jan Fennell i England och hjälper människor och deras hundar till en mer harmonisk tillvaro. Kolla gärna in min hemsida: www.hundlyssnaren.se

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela